פודקסטים מומלצים-התפתחות כלכלית

מאת:

אברהם אייזן – בעל תואר מוסמך במדיניות ציבורית מהאוניברסיטה העברית.  בוגר בית הספר תפנית בייעוץ ארגוני. בעל 15 שנות ניסיון בניהול והובלת פרויקטים חוצי מגזרים

אברהם-אייזן.png
tk-hammonds-qJDkJRTedNw-unsplash

שתפו את הפוסט:

שנים אני מתעניין בסוגיות כלכליות ומאזין ל- פודקסטים מומלצים בתחום (מוזמנים לקרוא סקירה). אולם רק לאחרונה עברתי מידע תיאורטי לחיפוש אחר ידע מעשי. לא עוד כתבות מאקרו בדה-מרקר וספרי כלכלה פופולריים אלא מידע שימושי, כזה שניתן ליישם בחשבון הבנק, בקופת הגמל ובתיק ההשקעות. כשהתחלתי לחפש פודקסטים מומלצים שעוסקים בהתפתחות כלכלית גיליתי מגוון אדיר. גישות שונות, רמות ידע מגוונות ובעיקר אינ-ספור טיפים שמאוד הקשו על מציאת הפודקסטים שנכונים בשבילי. למרות העומס לא התייאשתי ובהדרגה גיבשתי רשימה ממוקדת. את הרשימה המקוצרת של פודקסטים מומלצים שעזרו  לי לעבור מתיאוריה למעשה.  לתועלת הרבים אני מצרף כאן את הרשימה שלי מתוך תקווה שגם אתם תעברו מעניין אינטלקטואלי לפעולות מעשיות שיעזרו לכם להתפתח כלכלי.

פודקסטים מומלצים הופכים אותך לגיבור על
פודקסטים מומלצים שיעזרו לכם לגלות כוחות של גיבורי על

שלושה כללים בבחירת פודקסטים מומלצים

  1. אמינות – בעל הפודקסט יודע על מה הוא מדבר. כלומר הוא עשה קריירה משמעותית בתחום. או שהוא התנסה על בשרו בעצות שהוא מחלק לעולם. כלומר פחות מומחים מטעם עצמם ויותר בעלי מקצוע שיודעים לתת עצות ולגבות אותם בנתונים ובלקוחות מרוצים.
  2. ישימות – בחרתי פודקסטים שמדברים לרמה הכלכלית שלי. לא כאלה שמיועדים לסוחרי ניירות ערך מקצועיים למשקיעים כשירים. אך גם לא כאלה שמדברים על כלכלת המשפחה ומנסים לשקם משפחות שנשבר מטה לחמם. אלא על ציבור של עצמאיים ועובדים שיודעים קצת לחסוך ורוצים להתפתח כלכלית.
  3. בהירות – פחות מושגים מקצועיים מפוצצים, פחות זריקת שמות של בתי השקעות ומיליארדרים שעשו את הונם. אלא מידע נגיש וברור שגם אני שאינני מהתחום יכול להבין וליישם בקלות יחסית.

פודקסטים מומלצים בתחום התפתחות כלכלית

  1. ציפור פיננסית אחרי דף פייסבוק טרנדי במיוחד שהפך לקהילה עם עשרות אלפי חברים. שוהם לוי ותמיר שרון העומדים מאוחרי הפל, ציפור פיננסית, הקליטו פודקסט. בכל פרק הם מארחים מומחים ומומחיות בתחומי הפיננסים בדגש על עצות מעשיות. רמת המרואיינים והפרקים משתנה אך כל הפרקים שומרים על דיבור בגובה העיניים ועל עצות שניתן ליישם.
  2. הכסף של החיים עצמם תומר ורון שעשה את צעדיו הראשונים בתחום ככתב כלכלי, עבר עם השנים מצופה מהצד לבעל מקצוע המציע את שירותיו ליחידים ולמשפחות. אני מאוד אהבתי את המגוון של הנושאים ממשכנתאות ועד לקרן חירום משפחתית. הודות לתומר מושגים רבים שהיו עבורי רק כותרות הפכו לבעלי משמעות וחיבור לחיי היום יום שלי.
  3. השקעות לעצלנים תמיר מנדובסקי שכתב את רב המכר, השקעות לעצלנים, רב מכר שמכר עשרות אלפי עותקים. המשיך את שליחותו גם בפודקסט המועלה ליוטיוב. התוכן של תמיר מאופיין בדיבור בגובה העיניים שאינו מבטיח תשואות וחלומות המוכרים לכל מערוצי היוטיוב. אלא השקעות סולידיות וקבועות שיהפכו את המעט שיש לכם להון.
  4. הון ומיקרופון – רימון חייט הוא יועץ משכנתאות שגם מסייע בקבלת החלטות כלכליות. ניתן להבחין שהפעילות הענפה של רימון היא למעשה שליחות לשינוי תודעה. בטיעונים מעולים ולוגים הוא בוחן החלטות שכולנו מקבלים ביום יום (רכב בליסינג או ברכישה ישירה) בוחן חלופות ומציע כיוונים ברורים לפעולה. הפרקים קצרים וממוקדים מה שעוזר להבין מהן הפעולות שיש לבצע כדי לחולל את השינוי המיוחל.

מה למדתי בת'כלס?

אחרי שעות של האזנה הבנתי שהלמידה הטובה ביותר מתקיימת רק לאחר התנסות בפועל. בהדרגה התחלתי ליישם את העצות ששמעתי בפודקסטים השונים:

  • פתחתי קרן גמל להשקעה לכל ילד עם הפקדה חודשית שיורדת כהוראת קבע.
  • הכפלתי את סכום החיסכון  שניתן בתוכנית "חיסכון לכל ילד".
  • העברתי את מסלול "חיסכון לכל ילד" לסיכון מוגבר.
  • פתחתי תיק השקעות למסחר עצמאי בשוק ההון, במקום תיק מרובה עמלות בבנק.
  • השקעתי בקרנות נאמנות מחקות מדדים בפיזור רחב.
  • פתחתי  קרן חירום משפחתית ועסקית
  • בניתי תוכנית פיננסית רב שנתית.
  • התחלתי לחסוך לאירועים שאני יודע שיגיעו (בר\בת מצווה, טיול משפחתי)

בקיצור שנים הקשבתי ולא עשיתי הרבה, התמרמרתי על אלו שעושים. אבל אחרי תהליך ארוך שניתי את צורת החשיבה ועברתי מאגירת ידע להתנסות פעילה.  פשוט התחלתי ליישם ובהדרגה הדברים החלו לתפוס תאוצה. אני מאמין שבלי התכנים האיכותיים מהפודקסטים לא הייתי מגיע למידע ששינה את התנהלותי.

רישום לניוזלטר

הירשמו לקבלת המלצות וביקורות על פודקאסטים, סדרות וספרים.
לא יותר ממייל בחודש

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר

פוסטים נוספים שיעניינו אותך:

מילות פתיחה

לרגל יום הולדתי העשרים ושמונה החלטתי להתחיל לכתוב יומן קריאה, שבו אתעד את הספרים אותם אני קורא. עבורי ספר איננו רק אוגדן של מילים המתרקמות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *