פודקסטים כלכלים מומלצים

מאת:

אברהם אייזן – בעל תואר מוסמך במדיניות ציבורית מהאוניברסיטה העברית.  בוגר בית הספר תפנית בייעוץ ארגוני. בעל 15 שנות ניסיון בניהול והובלת פרויקטים חוצי מגזרים

אברהם-אייזן.png
כסף והשקעות

שתפו את הפוסט:

פודקסטים כלכלים נמצאים כיום בהמוניהם, אך מרוב עושר ומגוון קשה למצוא את הטובים ואת אלו שאינם חוטאים בשרלטנות. מבין המבחר הרב אני רוצה להמליץ על שלושה פודקסטים כלכלים שכל אחד מהם פתח בפני עולם של מושגים, תובנות ומחשבות שתחילתם בכלכלה אך השפעתן באה לידי ביטוי במרחבי חיים שאינם מצטמצמים למסך פירוט הפעולות בעו"ש.

כסף והשקעות בגובה העיניים עם עמית עשת

פודקסטים כלכלים מומלצים עמית עשת כסך והשקעות
"כסף והשקעות" מושתת על ראיונות שעורך עמית עשת, יזם ויועץ פיננסי, עם יזמים, משקיעים ורואי חשבון העוסקים בתחומים של יזמות והשקעות. בשיח שיטתי ובשפה הברורה לכל בר דעת, מצליח עמית להסביר מושגים מורכבים מעולם ההשקעות ולתת אבני דרך לאלו החפצים להבין את העולם הכלכלי בו הם חיים.
על אף המורכבות של הנושאים עמית מקפיד לא לסבך את העניינים אלא להתמקד בהסברים מדויקים וקליטים שמאפשרים אחר כך לפנות משלב ההאזנה הפסיבית לפעולה אקטיבית שאינה מיועדת רק לבעלי הון אלא גם לבני מעמד הביניים הצוברים את מעותיהם בשקדנות כנמלים עמלות. לצד הפודקאסט לעמית אתר אינטרנט שבו הוא מרחיב ומעמיק ונותן כלים להבנה פיננסית ללא עלות נוספת.

פודקסטים כלכלים מומלצים- כשבגרוש היה חור


בפודקסט, כשבגרוש היה חור, רועי גרון לוקח את מאזיניו בכל פעם לסדרות תוכן העוסקות בהיסטוריה כלכלית. הפודקסט מחולק לנושאים ולכל נושא מוקדשים מספר פרקים המאפשרים העמקה.
בין הפרקים ניתן למצוא נושאים מגוונים כדוגמת: קריסתה של ברית המועצות ועליית האוליגרכים בשנות ה-90, המשבר הכלכלי שהיכה את ארצות הברית בשנות העשרים, התוכנית הכלכלית השאפתנית של מאו טסה טונג ושטרי המחילה שסחררו את אירופה לפני כאלף שנים.
הפודקאסט, כשבגרוש היה חור,  מושקע מאוד וניכר שרועי ערך תחקיר מעמיק לפני כל פרק, צורת ההגשה המעניינת המשלבת הומור וחדות הופכים את ההאזנה לפעולת שאיבה ממעיין של ידע וחוכמה. כחובב היסטוריה מדופלם הפודקאסט "כשבגרוש היה חור" החזיר אותי לימים שלפני הילדים בהם הייתי קורא ספרי היסטוריה להנאתי. התובנות הרבות שעולות מהפרקים פותחות כיוונים חדשים להבנת המציאות הכלכלית-חברתית בה אנו נמצאים.

ערך מוסף בשבילי

ערוץ הפודקאסטים של כאן 11, הוא אוצר בלום לחובבי הז'אנר. התוכנית, ערך מוסף בשבילי, מושתת על פרקים קצרים בני 15 דקות בהם ליאור תבורי וטל וולפסון בוחנים מושגים בסיסים מהמציאות הכלכלית היום יומית בה אנו נתונים.
עם הרבה הומור ודיוק השניים מצליחים לעבור את מחסום האימה שלרבים ולפרשן לקהל המאזינים מושגים מזרי אימה כמו לוח שפיצר, קופות גמל, קרנות השתלמות וכו'.
ערך מוסף בשבילי הוא פודקאסט שמעבר לעניין האינטלקטואלי פשוט יסייע לכם לחסוך כסף והרבה. האזינו ברוב קשב רשמו את התובנות וצאו למסע להחזרת המזומנים האבודים שהלכו לאיבוד בין דמי  הניהול ועמלת השורה.

סרטים כלכלים מומלצים בנטפליטקס

נחתתם מהפקקים, השכבתם את הילדים לישון ונשאר לכם עוד כוח לעסוק בכלכלה?
תפתחו את נטפליקס, ותראו שני סרטים שיתנו לכם הצצה מחודשת לשוק ההון, וליכולת המוגבלת שלנו לשלוט בתהליכים הכלכליים המטלטלים את העולם ובעיקר את החסכונות  והפנסיות של כולנו.

מכונת הכסף (The Big Short, 2015)

סרט עלילתי עם בראד פיט, המתאר את עלייתה ונפילתה של בועת הנדל"ן שהתנפחה בארה"ב בראשית שנות האלפיים והתנפצה בקול רעש גדול ב-2008. 
"מכונת הכסף" הוא סרט שמראה את גבולותיו של ההיבריס האנושי, את הכמיהה האנושית ל"עשות מכה" ולנוח ואת הסכנות הטמונות בהתאהבות בקונספציה המוזנת על ידי בעלי אינטרס. הסרט נושא עימו קריאת השכמה לחשיבה ביקורתית בדבר החשיבות של שומרי הסף והשבריריות של מעמדם בעולם של קשרי הון שלטון.

 להציל את הקפיטליזם (Saving Capitalism, 2017)

הכלכלן רוברט רייך מי שהיה שר העבודה בימי הנשיא קלינטון, אי שם באמצע שנות התשעים של המאה הקודמת. יוצא למסע בן שעה וחצי הוא מסביר מי באמת שולט בכלכלה האמריקאית וכיצד ריכוזו של ההון בידי מעמד קטן של עשירי על מהווה סכנה הן לסדר הכלכלי והן לדמוקרטיה האמריקאית.
על אף שרייך הוא דמוקרט הוא אינו עושה הנחות למחנה ממנו הוא בא, ובשפתו החדה הוא שולח חצים ממוקדים כנגד קשרי ההון שלטון שמתקיימים בין אצולת וול-סטרייט להנהגת המפלגה הדמוקרטית, שאינה רואה את מעמד הבינים ההולך ונעלם לנגד עיניה.
הסרט עזר לי להבין בצורה טובה יותר מהם התהליכים שגרמו לדונלד טראמפ לעלות לשלטון בקולותיהם של מיליוני אמריקאים שפשוט מאסו בשיטה, ועל כן באופן אירוני המליכו עליהם מלך שהפך את השיטה לאומנות של הונאה.
 

 

רישום לניוזלטר

הירשמו לקבלת המלצות וביקורות על פודקאסטים, סדרות וספרים.
לא יותר ממייל בחודש

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר

פוסטים נוספים שיעניינו אותך:

מילות פתיחה

לרגל יום הולדתי העשרים ושמונה החלטתי להתחיל לכתוב יומן קריאה, שבו אתעד את הספרים אותם אני קורא. עבורי ספר איננו רק אוגדן של מילים המתרקמות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *