יובל אברמוביץ הכל מתחיל בחלום

מאת:

אברהם אייזן – בעל תואר מוסמך במדיניות ציבורית מהאוניברסיטה העברית.  בוגר בית הספר תפנית בייעוץ ארגוני. בעל 15 שנות ניסיון בניהול והובלת פרויקטים חוצי מגזרים

אברהם-אייזן.png
-25D7-2594-25D7-25A8-25D7-25A6-25D7-259C-2.jpg

שתפו את הפוסט:

 

חוזה או הוזה- בנימין זאב הרצל

יובל אברמוביץ מעלה על נס את חלימת החלומות ואת היכולת להגשימם. בשונה מחוזים\הוזים אברמוביץ לא נשאר בגובה ארבעים אלף רגל אלא הוא מנסה להוריד אותם למציאות היום יומית. למרחב הניתן להגשמה על ידי האדם הקטן שמנסה לפלס את חלומותיו בג'ונגל של החיים.

הרשימה (הוצאה עצמית, 2014)  רב המכר פרי  עטו של יובל אברמוביץ, זכה כבר לתרגומים מאנגלית ועד לסינית ומהווה רב מכר עולמי כבר למעלה מעשור. במרכזו של הספר מצוי סיפורו של יובל אברמוביץ שבעקבות תאונת עבודה כפיקולו במסעדת פיצה מצא את עצמו כנער מרותק למיטתו. כך לאחר ימים של רחמים בהם כיסא הגלגלים נראה כאופציה הסבירה בה הוא ימשיך להתנייד בחייו, יובל אברמוביץ מחליט לקחת את גורלו בידיו. הוא רושם במחברת בית ספר פשוטה את חלומותיו, מדפים חלקים המחברת הופכת במהירות לרשימה הכוללת מאות חלומות שהוא רוצה להגשים. 

בספרו הרשימה מגולל יובל אברמוביץ כיצד בתעוזה ובעיקשות הוא יוצא למסע להגשמת חלומותיו. טיול מסביב לעולם, פגישה עם שחקנים הוליוודים, פתיחת עסק עצמאי והשתתפות בתוכניות טלויזיה עתירות פרסים. בכנות נוגעת ללב מספר יובך אברמוביץ כיצד לעיתים הדרך סימאה את עיניו והוא הפך לאובססיבי  ולעיתים הקשיים נראו כבלתי עבירים. אך לאט לאט הגשמת החלומות הפכו  מאפיזודה חולפת לשיטה סדורה של מיקוד, כתיבת חלומות, יצירת מפת דרכים והגשמה. 

יובל אברמוביץ הופך את הגשמת החלומות למקצוע

הגשמת הרשימה הפכה למשימת חייו של יובל אברמוביץ  ולפרויקט עסקי המגלגל מיליוני שקלים, הסוחף עשרות אלפי מעריצים (יעיד עמוד הפייסבוק הפעיל שלו)  ולשיטה הנעה בין ספרי עזרה עצמית לפסיכולוגיה עממית. בתחילה ניגשתי לספר בחשש ובסטיגמות רבות, חששתי מסוכר זול להמונים, משטחיות ומחוסר אותנטיות. לשמחתי התבדיתי "הרשימה" הוא ספר מעורר מחשבה וזאת למרות רגעים לא מעטים בהם ניתן למצוא בו קלישאות. בסופו של דבר יובל אברמוביץ מנסה ככל יכולתו לא למכור חלומות ריקים. הוא מדבר על הקשיים, על האתגרים שבהגשמה (כשהדרך הופכת ליעד) על הוויתורים שהוא נאלץ לעשות בדרך (להחליף זוגיות, להיפרד מחברים) לצד הישגים מרשימים מאוד בעולם העסקי וביצירה אישית שהלכה והתרחבה כשחקו בתיאטרון ובטלוויזיה וכאיש עסקים בעל מהלכים בעולם ההשקעות. 

הרשימה הוא ספר שכדאי לקרוא בהפסקות. כדי להפיק את המירב צריך לקרוא אותו בלגימות קטנות הנותנות זמן להרהורים ולעבודה פנימית. התרגילים הנמצאים בו אינם חדשניים או מתוחכמים מדי, אך יש בהם כדי לעשות סדר ולפתוח את הראש לחשיבה יצירתית ופורצת גבולות. על מנת לאפשר עבודה פנימית מיטבית אני ממליץ לקרוא את הרשימה בגרסת דפוס המאפשרת כתיבה בין דפי הספר, ההופכים בהדרגה ליומן מסע אישי. 

לאורך הקריאה אמרתי לעצמי פעם אחר פעם, "יופי שיש לו חלומות- אבל איפה החלומות שלי?" ישבתי מול הדף מתוסכל ולא הצלחתי לחשוב על יותר משניים שלושה חלומות.  לשמחתי לאחר רגעים של ציניות קלה המוח החל להתעורר,  והגעתי ל-30 חלומות שרציתי להגשים. מכתיבת ספר פרוזה ועד לפרסום מאמר דעה בעיתון בעל תפוצה עולמית. עבורי מציאתו של מאגר חלומות אישי מהווה בהחלט הישג! המגשים הלכה למעשה את קריאתו של יובך אברמוביץ, לכל אחד יש חלומות וצריך להדהד אותם לעולם.

יובל אברמוביץ הרשימה כריכה קדמית
הרשימה מאת יובל אברמוביץ'

 הגשמת חלומות בחמישה שלבים

1. היו מודעים לחלומות שלכם– העלו אותם על הכתב והנכיחו אותם בתודעה שלכם. 

2. זעקו את החלומות- שתפו חברים, עמיתים ואנשים היכולים לסייע לכם במימושם.

3. בקשו עזרה– כתבו לאנשים רלוונטיים היכולים לעזור לכם להגשים, פנו לייעוץ מקצועי, היעזרו ברשת חברתית ובעיקר ברשתות החברתיות הפותחות בפנינו עולמות. 

4. צעדו צעדי תינוק- אל תשאירו חלומות גדולים ככותרות אלא כיתבו את הצעדים, פרקו אותם למנות ולמעשים מדידים שיש לעשותם, שיקלו עליכם את הדרך על מנת להגשימם. 

5. תנו מקום להשתנות– חלומות משתנים עם הגיל ועם ההקשרים השונים של חיינו, היו מספיק גמישים לאמץ חלומות חדשים ולזנוח ישנים.

הרשימה הרחבה של עולם המקורות האישי

עבורי ספרו של יובל אברמוביץ  סימל הצלחה כפולה האחד הצלחתי להתחבר לחלומות שלי ושניים להשיל מעלי קצת ציניות ולהתמסר גם לספרים שאינם פילוסופים, אקדמיים ורציניים. אלא לתת לעולמות דעת אחרים להגיע אלי, לפגוש אותי ולהתכתב עם עולמי ומחשבותיי. אין לי ספק שהסרתה ולו לרגע של השיפוטיות מהווה חלק מתהליך הלמידה שאותו אני עובר ואני שמח על כך שספרו של יובל אברמוביץ  מצליח להיות חלק מהמסע הזה. 

חושבים טוב- יהודית כץ

יובל אברמוביץ זמין גם באודיו 

לאלו שאינם חפצים בקריאה/האזנה לספר שמע בן כמה שעות ניתן לשמוע את הרעיונות המרכזיים של יובל אברמוביץ בשורה של פודקאסטים בהם מספר יובל אברמוביץ את סיפורו האישי ואת הדרך להפיכתם של חלומות למעשים. 

בראש ובראשונה אני ממליץ על הפודקסט של יובל אברמוביץ- המעבדה למימוש חלומות

לתוכניות בהם הוא התארח ושיתף את העולם ברעיונותיו שהם כה פשוטים וכה משנים חיים

לחשוב טוב עם יהודית כ"ץ

מיינדפולנס של שלומי חוסטר- פרק 47 איך להגשים את החלומות שלך

רישום לניוזלטר

הירשמו לקבלת המלצות וביקורות על פודקאסטים, סדרות וספרים.
לא יותר ממייל בחודש

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר

פוסטים נוספים שיעניינו אותך:

מילות פתיחה

לרגל יום הולדתי העשרים ושמונה החלטתי להתחיל לכתוב יומן קריאה, שבו אתעד את הספרים אותם אני קורא. עבורי ספר איננו רק אוגדן של מילים המתרקמות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *